mammaekonomen.blogg.se

Välkomna hit!

Publicerad 2016-01-15 20:50:00 i Allmänt,

Väntar mitt första barn. Bf 2 maj.  Är 36 år och bor i Göteborg. Är utbildad ekonom och har ett stort intresse för privatekonomi, som jag även arbetar med till vardags. Så varför inte kombinera dessa två?! Nu som gravid har jag ett stort behov av att ventilera mina känslor och tankar kring att vara gravid samt att efter att ha kikat inne på Försäkringskassans hemsida och börjat räkna på vad man faktiskt får ut som föräldrarledig så insåg jag att -shit, ekonomin kommer inte direkt vara som den är idag. Helt plötsligt att jag blivit otroligt medveten om vad saker och ting kostar och inser pengars betydelse och värde. Jag tänker att jag kan dela med mig av detta ..... Det är ju en djungel att sätta sig in i när man väntar barn. Helt plötsligt behöver en massa saker införskaffas - säng, barnvagn, bilbarnstol. Måste man köpa allt nytt? Jissses vad det kostar pengar att skaffa barn! Gravidförsäkring - måste man ha det?? Vad kostar det? Tecknar alla det? Att gå på föräldrarledighet - hur mycket pengar får man egentligen? Och hur gör man om man vill stanna hemma så länge som det bara går med sin lilla knodd?? Ska man leva på makaroner då? Ja, allt detta och mycket mycker kommer jag ta upp. Jag kommer helt enkelt att behandla allt som kommer i min väg nu när man är gravid. Hoppas du vill följa med på min resa :)
 
Magen växer så det knakar... semesterbild från vår babymoon som vi kom hem ifrån i onsdags :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela