mammaekonomen.blogg.se

Barnförsäkring

Publicerad 2016-12-06 18:47:00 i Allmänt,

I min värld är det självklart att man tecknar en barnförsäkring. Visst det kostar en slant men jag resonerar som såhär att kan man försäkra det dyrbaraste man har så gör man det. Har man bil så försäkrar vi den, det ser vi som självklart. Likadant är det med våra barn, eller??! Jag tror att detta är ett relativt nytt fenomen. När jag var liten så kan jag inte direkt minnas att mina päron försäkrade mig men nu är det nya tider. När barnen går på dagis/skola så är de ju försäkrade via kommunen och det gäller oftast bara under den tiden de är där, alltså inte under annan tid. Sen täcker den bara olycksfall och inte sjukdom. För mig kändes det säkrast att teckna barnförsäkring via ett stort försäkringsbolag, då vet man att det innehåller ett bra skydd. Det finns ju många olika mindre bolag och det kan skilja i vad de innehåller.
Så har du inte tecknat barnförsäkring så gör det!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela